Jonge generatie daagt familiebedrijf Barenbrug uit om relevant te blijven

Voor het eerst in twee jaar kwam de Young Professional Advisory Committee (YPAC) weer fysiek samen binnen het Nijmeegse graszaadbedrijf Barenbrug. De YPAC heeft als doel jonge werknemers te betrekken bij de strategische richting van het bedrijf. “Door de YPAC krijgt Barenbrug een goede kijk op de volgende generatie klanten en medewerkers”, aldus Harmen van der Sluis, Nederlands lid van de YPAC.

Barenbrug bouwt aan de toekomst. Dit doet het graszaadbedrijf niet enkel door het ontwikkelen van graszaadoplossingen voor diverse gebruikers van gras, maar ook door te focussen op interne zaken. De jonge collega’s vanuit de USA, Australië, Argentinië, Frankrijk, New Zeeland en Brazilië namen deel aan een bomvol programma op het Nijmeegse hoofdkantoor.

 

De medewerkers als hart van het bedrijf

Sociale, culturele en technologische onderwerpen staan hoog op de agenda van YPAC. Dit jaar was onder meer het aantrekken en behouden van goed personeel onderwerp van gesprek. Tot nu toe heeft Barenbrug een vrij solide personeelsbestand en dat wil Barenbrug graag zo houden. Van der Sluis: “Het hart van ons bedrijf is en blijft toch de mensen. Geen wonder dat veel collega’s hier zo lang met zoveel plezier werken.”

 

Niet alleen woorden, maar ook daden

De jonge Van der Sluis legt uit dat er niet alleen wordt gesproken over nieuwe ideeën, maar dat deze ook daadwerkelijk worden geïmplementeerd door de Raad van Bestuur. “Een mooi voorbeeld is het internationale online platform Netpresenter. We stelden in het verleden een digitaal intern platform voor om de connectie in de hele Barenbrug Groep te verbeteren. Naast gedeelde kennis zou dit de connectie binnen de dochterondernemingen wereldwijd verbeteren. Inmiddels is dit platform gerealiseerd en zijn alle nieuwskanalen live.”

Het hart van ons bedrijf is en blijft toch de mensen. Geen wonder dat veel collega’s hier zo lang met zoveel plezier werken.

Harmen van der Sluis
terug